HTML

Erkélykertész

Vidéki nagyváros társasházának negyedik emelete. Szűken 4 m2 erkély. Meg ami elfér rajta.

Friss topikok

2012.05.14. 12:30 erkélykertész

Üvegház az erkélyen

Címkék: erkély üvegház hőmérő palánta polikarbonát

Már áprilisban készültem írni róla, de aztán a korán jött nyárias időjárás miatt úgy láttam, hogy a téma nem aktuális. Most, hogy vasárnap visszajött ez a késő őszi idő, ismét felállítottam a saját kis üvegházamat az erkélyen. Ami valójában polikarbonát. De hülyén hangzana, ha polikarbonát kuckónak nevezném (mert ugye háznak sem igazán ház), így ha kissé nagy arccal is,  de bizony üvegházként beszélek róla.

Egyszerű 10 mm-es víztiszta polikarbonát lapok. Szabad variálhatósággal, könnyű összerakással és szétszerelhetőséggel. Kora tavasszal nagy segítségemre volt a palánták nevelésénél. Amikor kint még csak 10-15 fok volt, de napos idő, akkor összeraktam. Könnyen 30 fok környékére melegedett benne a levegő, amit a benne fejlődő növények meg is háláltak.

Kép 015.jpg

A lapokat a párkány és a korlát fölé raktam, mindkét végén súllyal megfogatva. Alatta egy régi fürdőszobai polc, ami szintén szétszedhető, így holtszezonban egy sarokba állítva minimális helyet foglalnak. Egy rádióvevős hőmérőt is használok, az esetleges túlmelegedés megelőzésére, ha túlságosan felmegy a hőmérséklet, egyszerűen megnyitom a lapokat.

Kép 017.jpg

Oldalfalnak szintén egy lemez, készen van.

Először úgy gondoltam, hogy profilok segítségével összeállítok egy hagyományos üvegház formát kis méretben, több ilyent is láttam már különböző helyeken. Aztán elvetettem az ötletet, mivel a hely kevés, minden hasznos cm2 kincset ér.

Tegnap a hőmérő 12 foknál megmakacsolta magát, sehogy sem akart többet mutatni. A napocska erőlködött, átszűrődött valamennyi a felhőzeten, de meleget sajnos nem tudott csinálni.  Nosza rajta: építés. Bruttó 2 perc és készen van. Polcot már nem használtam,szerencsére kinőtték a zöldek.

Kép 068.jpg

Kép 072.jpg

A képen is jól látszik, a hőmérséklet bő 79 Fahrenheit, ami nagyjából 27 Celsiusnak felel meg. És innen még emelkedett is egy keveset. Tökéletes!

A helyzet ma is hasonló, annyi különbséggel, hogy a fény még gyengébben szűrődik át, így oldalfalat is állítottam. És várom az igazi napsütést és meleget, de nagyon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://erkelykertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr304507638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása